arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Verfrissend en hydraterend tegelijk

Verfrissend en hydraterend tegelijk!

Twee ons groente en twee stuks fruit, dan zie je er een heel stuk beter uit. Deze groente en dit fruit is hydraterend, goed voor de lijn en vermindert fijne lijntjes en rimpels. Wat wil een mens nog meer?

Komkommer

Zeg je hydraterend, dan zeg je komkommerschijfjes. Je kunt ze op je ogen leggen, maar nog beter is om de komkommer op te eten.
Vocht is hier de sleutel tot succes. Komkommer bestaat voor 96,7% uit water en in de andere 3,3% vind je de vitamine B en C.

Ietwat smaakloos, maar komkommer bevat wel het meeste water van allemaal. Goed voor hydratatie van je huid en hij versnelt ook nog eens de afvoer van afvalstoffen.
De ideale snack dus. Serveer hem met wat hummus, dan heb je meteen het smakeloze aspect ondervangen.

Aardbeien

Een gezond tussendoortje, dat ook nog eens je huid extra beschermt tegen de zon. 91% van een aardbei bestaat uit water, maar de rest wordt opgevuld door vitamines, mineralen en antioxidanten. Wist je dat aardbeien zelfs meer vitamine C bevatten dan sinaasappels?

Voor veel fruitsoorten geldt dat het gezonder is om de biologische variant te eten, maar dit gaat al helemaal op voor aardbeien. In tegenstelling tot andere vruchten heeft de aardbei namelijk geen schil.
Kies je voor de niet-biologische variant dan bestaat de kans dat de bestrijdingsmiddelen weinig hebben overgelaten van de aanwezige vitamines en mineralen.

Selderij

Selderij is hot. Deze groente bestaat voor 95,4% uit water, maar daarnaast bevat hij ook de bijzondere, olieachtige stof NBP. Deze geeft je stofwisseling een boost en gaat tegelijkertijd een opgeblazen gevoel tegen.

Het gerucht dat selderij negatieve calorieën bevat is niet helemaal waar, maar hij bevat wel veel vezels. Bovendien heeft hij een reinigende werking, dus na een glas selderijsap straalt je huid als nooit tevoren.

Watermeloen

Misschien niet heel verrassend, maar 'water'meloen bestaat grotendeels uit water. Met een watergehalte van 91,5% voorziet deze sappige meloen je huid van vocht, maar hij is ook één van de rijkste vormen van lycopeen, een antioxidant die je huid beschermt tegen de welbekende schadelijke invloeden van buitenaf.

Vind je een watermeloen iets te smakeloos, dan kan je ook nog je heil zoeken bij de cantaloupe. Deze meloensoort bevat iets minder vocht, maar heeft wel een zeer grote voedingswaarde. Per kwart maar 50 calorieën, maar wel 100% van je dagelijkse hoeveelheid vitamine A en C.

Groene paprika's

Alle paprika's bestaan voor een groot gedeelte uit water, maar met een watergehalte van 93,9% scoort de groene paprika het hoogst. Naast vocht, bestaat de overige 6,1% voornamelijk uit vitamine C, E, en K.
En net als alle andere groentesoorten bevat groene paprika veel vezels, voedingsstoffen en weinig calorieën.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram