arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
dieet-volhouden-tips

Dieet volhouden? Zo lukt het wel!

Zit je nog keurig elke dag aan de worteltjes, cherrytomaatjes of eiwitrepen? Of heb je stiekem al een stuk taart op (of twee…) en verdwijnen je goede voornemens voor 2015 weer langzaam naar de achtergrond? Volgens personal trainer Guy van der Reijden is het deze week een cruciale week als je bezig bent met afvallen. “Als je het nu volhoudt, is de kans aanzienlijk groter dat je het sporten en/of gezond leven/eten langer vol gaat houden. De kans dat je vandaag of morgen alles aan de wilgen hangt, is alleen net zo groot. Wees je ervan bewust dat je juist nu vol moet houden, ook al valt het je zwaar of zie je nog geen resultaat.”

Maar niet getreurd, volgens Guy zijn dit dé tips om je goede voornemens wel vol te houden:

1. Stel haalbare, maar realistische doelen

“Maak minidoeltjes die je elke keer wel kan halen. Succesbeleving is zo belangrijk om gemotiveerd te blijven. Veel mensen zijn te ongeduldig en verwachten heel veel resultaat in heel weinig tijd.”

10 kg afvallen in 3 weken kan wel, maar is behalve ongezond, ook voor bijna niemand vol te houden. “En het grote probleem is dat de kilo’s er 3 weken later weer aan zitten. Als je er 6 maanden de tijd voor neemt, is de kans aanzienlijk groter dat je voor de rest van je leven op je ideale gewicht blijft.”

afvallen-volhouden2. Ga naar de sportschool

Afvallen heeft vooral met voeding te maken heeft, maar sporten en voeding gaan hand in hand. Guy: “Als je 3 keer per week traint, vind je het vaak ‘zonde’ om ongezonde dingen te eten. En ook met spierpijn kan je een streng voedingsschema veel makkelijker volhouden. Hoe fit je bent, hoe je eruitziet en uiteindelijk ook hoe gezond je bent worden onbewust vooral beïnvloed door sporten.” 

3. Neem een personal trainer

Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en niet iedereen kan het zomaar betalen, maar volgens Guy is een personal trainer hét geheim: “Het wordt steeds ‘normaler’ om iemand in te schakelen die je helpt en steeds meer mensen snappen dat het alleen dan echt lukt. Wij krijgen bij 3SIXTY5 steeds meer mensen binnen (vooral in januari!) die al 10 jaar proberen af te vallen en talloze methodes hebben geprobeerd, maar toch lukt het steeds niet. Als je onder professionele begeleiding bent lukt het wel. Vooral, omdat we het samen doen en wij ons erin vastbijten.”

dieet-volhouden-tips-2“Ik vergelijk het met een boekhouder. Ik ben zelf ondernemer, maar ben vrij slecht in boekhouden. Ik zou het wel kunnen maar na 3 weken vergeet ik van alles en na 2 maanden is m’n boekhouding een zooitje. Daarom huur ik een boekhouder in. Dat kost inderdaad geld, maar het is het zeker waard.”

PS Wil je op de hoogte blijven van alle tips van personal trainer Guy van der Reijden? Op de Facebookpagina van 3SIXTY5 Personal Training vind je dagelijkse inspiratie en motivatietips.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram