arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
watertherapie-2

Veel water drinken

Als een ijsklontje in je cocktail, een warm bad, maar ook gewoon een glas om je dorst te lessen. Water is in alle vormen goed voor je. Veel water drinken is gezond, voel je je beter en zorg je voor een mooiere huid. Jennifer Wilson, HealthCity: “Water is zelfs zo goed voor je, dat je misschien eens zou kunnen overwegen om de dag te beginnen met watertherapie.”

Veel water drinken

Het is op zich al een hele prestatie te noemen als je dagelijks tussen de 1,5 – 2 liter water drinkt, maar watertherapie gaat zelfs nog een stapje verder, want hierbij drink je deze hoeveelheid al als je net wakker bent. Het principe van watertherapie is heel eenvoudig:

  1. – Direct nadat je bent opgestaan, drink je 1,5 liter koud water (lees: 5 – 6 glazen water).
  2. – Eet of drink niets anders in het uur nadat je het water hebt gedronken.
  3. – Alcohol is niet toegestaan de avond voor watertherapie.

Jennifer: “Veel water drinken op een lege maag als je lichaam nog niet ‘opgestart’ is, zuivert je systeem en reinigt je dikke darm. Hierdoor is je lichaam gedurende de dag beter in staat om de voedingsstoffen van je maaltijden op te nemen. Dit heeft een positief effect op de productie van nieuw bloed wat weer een reinigende en herstellende werking op het lichaam heeft.

watertherapie-3

5 redenen om veel water te drinken:

  1. – Helpt je om gewicht te verliezen. Door het drinken van 1 liter koud water in de ochtend kan je je stofwisseling voor de rest van de dag verhogen met 24%.
  2. – Vermindert rimpels en geeft glans aan je huid. Water helpt om de giftige stoffen uit het bloed te filteren, waardoor je er jonger en frisser uitziet.
  3. – Reinigt de dikke darm en zorgt er zo voor dat je lichaam meer voedingsstoffen kan opnemen.
  4. – Reguleert het lymfesysteem en voorkomt infectie.
  5. – Verhoogt de aanmaak van nieuw bloed en nieuwe spiercellen.

Jennifer: “Als je niet gewend bent om ’s ochtends water te drinken, begin dan niet direct met de watertherapie, maar bouw het proces geleidelijk op. Begin eerst door dagelijks 1 glas water te drinken in de ochtend en voer langzaam de hoeveelheid water op, totdat het moment komt dat je ’s ochtends 5-6 glazen water drinkt. Drink het water rustig en neem tussen de glazen door even pauze.”

Het is eigenlijk overbodig om te zeggen, maar hoe beter de kwaliteit van water, hoe meer effect je zult bereiken met watertherapie.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram