arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Gezond eten goed voor je huid

Gezond eten

Het is weekend en dat betekent: eten. En dat is maar goed ook, want als iets goed voor je huid is, dan is het eten wel. Gezond eten dan... Deze 10 producten zijn niet alleen lekker, maar dragen ook bij aan een stralende huid.

1: Avocado

Victoria Beckham smeert hem op haar huid, maar je kan avocado ook gewoon door de salade doen, op een cracker met wat humus of in de vorm van guacamole eten. Avocado is in elke vorm briljant als je er jonger uit wilt zien. Deze vrucht zit namelijk vol vitamine E, antioxidanten, maar bevat ook megaveel foliumzuur. En laat folium nou ook nog eens zorgen voor een jeugdige teint.

Anti-rimpeleten-2

2: Rodekool

Stieren zijn niet alleen doodsbang voor rood, ook je rimpels schrikken zich rot van deze kleur. Voeg het woord ‘rood’ toe aan je voeding en je kan er donder op zeggen dat het goed is tegen fijne lijntjes. Rode druiven, rodekool en vergeet ook niet de simpele rode tomatenpuree: breng iets roods in je dagelijkse maaltijden en je rimpels rennen je gezicht uit.

3: Blauwe bessen

In de yoghurt, op je antirimpelpannenkoek of gewoon als antirimpelsnoepjes: blauwe bessen. Deze kleine blauwe antioxidanten beschermen je huid tegen vrije radicalen en gaan het verouderingsproces tegen (lees: geen nieuwe rimpels). En alsof dat niet genoeg is: blauwe bessen zijn ook geweldig tegen wallen en vochtophopingen onder de ogen, want het kalium in deze bessen zorgt ervoor dat de vochtbalans van je huid beter wordt gereguleerd.

Anti-rimpeleten-3

4: Broccoli

Het beste is om je broccoli te stomen, zodat er geen enkele vezel of vitamines van deze antirimpelgroente verloren kan gaan. Broccoli is geweldig voor je huid vanwege de grote hoeveelheid bèta-caroteen en vitamine C, maar zorgt er ook voor dat je stofwisseling versnelt (lees: je valt ervan af) en deze groente is goed tegen hart- en vaatziektes.

5: Kaneel

Kaneel is zo’n specerij die eigenlijk overal goed voor is. Gebruik kaneel als je verkouden bent, misselijk of als je het koud hebt. Van kaneel krijg je het namelijk warm. Kaneel uit Sri Lanka verhoogt ook nog eens de collageenproductie. Die kaneel heb ik alleen nog niet kunnen vinden in de winkel. Tot die tijd gooi ik gewoon elke dag een beetje gewone kaneel over mijn cappuccino of door de yoghurt.

6: Chocolade

Dit is echt mijn favoriete gezond eten. Wat een cadeautje dat je van chocolade een mooie huid krijgt. Met de paasdagen in het vooruitzicht liggen de supermarkten vol met chocolade-eitjes. Helaas zijn deze eitjes vanwege de enorme hoeveelheid suikers niet het ideale gezond eten en zul je moeten kiezen voor pure chocolade. Chocolade zit bomvol vitamine B, goed voor je huid en haar. O ja, nog mooier meegenomen, met kleine stukjes pure chocolade bestrijd je niet alleen je rimpels, je zorgt er ook voor dat je vetverbranding gestimuleerd wordt.

7: Olijfolie

Olijfolie kun je perfect gebruiken om te bakken, maar ook als dressing over de salade en de olie wordt ook gewoon gebruikt als lichaams- of gezichtsmasker. Olijfolie verzacht de huid, zorgt voor vermindering van oneffenheden en de olie helpt ook nog eens huidveroudering te voorkomen.

Anti-rimpeleten-6

8: Kidneybonen

Bonen en in het bijzonder kidneybonen, zitten vol vezels, kalium en zink. Deze ingrediënten zijn geweldig voor een verlaging van je cholesterol en beschermen je tegen hart- en vaatziektes. Maar, en hier komt het antirimpelingrediënt: kidneybonen zitten bomvol eiwitten. Ik was al fan van chili con carne, maar ik ga dit wintergerecht ook in de zomer eten. Heerlijk! Voor de vegetariërs zijn kidneybonen echt geweldig om toe te voegen aan een zomerse salade.

Anti-rimpeleten-4

9: Artisjok

Artisjokken zijn niet heel erg populair en worden nogal eens vergeten. Toch jammer, want artisjokken zijn top in de strijd tegen de fijne lijntjes. Artisjokken bevatten foliumzuur, vitamine C en niacine. Niacine vind je ook in antirimpelcrèmes en verbetert de textuur van je huid. En net als een stukje chocolade zorgt de artisjok voor een verhoging van je vetverbranding.

10: Rode wijn

Plan een avondje uit. Rode nagellak, rode lippenstift en zet het op een zuipen met een fles rode wijn. Oké, misschien niet overdrijven, maar twee glazen wijn zorgen niet alleen voor een gezellige en ontspannen avond, ze zijn ook nog eens goed tegen rimpels.

Ik weet wat ik vandaag ga doen: Ik eet chili con carne, bak het gehakt hiervoor in de olijfolie, serveer er een salade bij met kleine stukjes broccoli, avocado en artisjokken, drink er een glas rode wijn bij en neem als toetje een chocoladefondue met blauwe bessen en rode druiven. En ik sluit de avond af met een cappuccino. En door deze enorme hoeveelheid eten, is er morgen geen kraaienpoot meer in mijn gezicht te bespeuren.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram