arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
platte-buik-1

5 tips voor een platte buik

Na je 25ste lijkt het wel alsof het volume uit je gezicht rechtstreeks naar je buik zakt. Helaas is het op die plek meteen weer een stuk minder geliefd. Met deze 5 tips voor een platte buik, kun je je voortaan weer volledig richten op het herstellen van het volume in je gezicht.

Warm water met citroen

Elke ochtend een glas lauwwarm water met citroen zorgt ervoor dat je spijsvertering gelijk op gang komt. Vaak wordt je buik hier alleen al een stuk platter door. Lukt het je niet om ’s ochtends warm water te drinken, dan voldoet koud water trouwens ook. Daarnaast kun je er ook altijd nog voor kiezen om de citroensap in een kop groene thee te doen. 

Vier vliegen in één klap als het gaat om citroen, want behalve dat het goed is voor je spijsvertering, zorgt het ook voor een verbetering van je vetbranding, houdt het je bloedsuikerspiegel onder controle én stimuleert het de aanmaak van collageen.

platte-buik-2

Quinoa

Quinoa mag met recht een superfood genoemd worden. Het is gezond, draagt bij aan een mooie huid en zorgt voor een minder opgeblazen gevoel (lees: platte buik). Dit zaadje bevat vezels en kalium, waardoor je eten makkelijker te verteren is. Daarnaast geeft het je langer een voldaan gevoel, waardoor de kans kleiner is dat je grijpt naar zoete tussendoortjes. 

platte-buik-4

Kiwi

Het zijn vooral eiwitten die moeilijk verteerbaar zijn, waardoor je buik niet zo plat is als normaal. Een kiwi na een eiwitrijke maaltijd doet wonderen. Het natuurlijke enzym actinidine dat je veel in kiwi’s vindt, zorgt ervoor dat eiwitten sneller en beter kunnen worden verteerd. Eet je tussen de middag een omelet met kaas? Stop dan alvast een kiwi in je tas om je buik na de lunch meteen centimeters te laten slinken.

Vermijd suikervrije kauwgom

Alhoewel kauwgom er ook voor kan zorgen dat je je niet vergrijpt aan bijvoorbeeld een zak M&M’s, kan het ook de oorzaak zijn van jouw ‘niet-platte-buik’. Het is vooral de suikervrije kauwgom die je buik doet opzwellen. Sorbitol, het ingrediënt dat je veel tegenkomt in suikervrije kauwgom is dé reden dat je sixpack nog niet zichtbaar is. 

Thee met gember

In plaats van het ouderwetse slaapmutsje, is het misschien toch verstandiger om te kiezen voor een verantwoorde kop thee met gember en/of kaneel. Dit ondersteunt tijdens de nacht het zuiveringsproces van je darmen, waardoor de kans een stuk groter is dat je de volgende ochtend wakker wordt met een platte buik. 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram