arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Gezonde wafels met rood fruit

Gezonde wafels met paars fruit

Wafels klinken meteen zo ongezond, maar als je ze van havermout maakt en er een lading antioxidanten aan toevoegt in de vorm van paars fruit, dan is er niks aan de hand.
Integendeel zelfs, dan worden diezelfde wafels namelijk goed voor je huid. En niet alleen goed voor je huid, ook voor je geheugen.

Antioxidanten

Antioxidanten staan aan de basis van een jonge huid en van een jonge geest. Vooral bosbessen, bramen en zwarte bessen hebben een gunstige invloed op je hersenen en het geheugen.
De antioxidanten in dit paarse fruit komen in je hersenen terecht, precies in het gebied van je geheugen en leervermogen.

Laat het paarse fruit vooral nog even liggen in de fruitschaal, want door het rijpen neemt het gehalte aan antioxidanten alleen maar toe.

Wafels met vers fruit

  • 140 gram havermout
  • 240 ml plantaardige melk
  • 1 eetlepel gebroken lijnzaad
  • 1 rijpe banaan
  • kokosolie

Benodigdheden:

  • wafelijzer
  • keukenmachine

Recept gezonde wafels met vers fruit

  1. Verwarm het wafelijzer.
  2. Terwijl dit opwarmt, meng je alle ingrediënten in keukenmachine tot een stevig deeg.
  3. Vet het wafelijzer in met wat kokosolie en schep daarna 3 grote eetlepels van het deeg erin. Bak naar instructies in de handleiding.
  4. Versier je wafels met paars fruit en eventueel andere huidverjongende toppings zoals cacaonibs en kokos.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram