arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
gezonde-pizza-met-kip-en-aubergine

Gezonde pizza met kip en aubergine

Weinig calorieën, veel vezels, voorkomt osteoporose, goed voor je spijsvertering en cholesterol, stimuleert gewichtsverlies, vermindert stress en bevat vitamine A, B, C, foliumzuur, thiamine, niacine, mangaan, koper, kalium en magnesium.
O, en hij bevat ook nog eens weinig vet, is lekker en heeft een verzadigend effect, waardoor je langer een vol gevoel hebt.

Ondanks deze enorme waslijst aan voordelen, valt de aubergine nog steeds niet in de categorie superfoods. Daar kun je je iets van aantrekken, of gewoon deze gezonde pizza met kip en aubergine maken.

Ingrediënten gezonde pizza met kip en aubergine

  • 4 eieren
  • 50 ml (magere) melk
  • aubergine
  • gerookte kip
  • vleestomaat
  • Parmezaanse kaas
  • knoflook
  • Italiaanse kruiden, komijnzaad, oregano, peper en zout.


Recept gezonde pizza met kip en aubergine

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht).
  2. Was de aubergine en snij deze vervolgens in dunne plakken.
  3. Leg de aubergine in een ovenschaal en besprenkel met olijfolie, Italiaanse kruiden, peper en zout. Plet één of twee knoflooktenen en voeg deze bij aubergine. Rooster de 'koning der groente' in ongeveer 20 minuten gaar.
  4. Bak ondertussen een omelet van 4 eieren en 50 ml magere melk.
  5. Snij de gerookte kipfilet en de vleestomaat in plakjes.
  6. De omelet dient als bodem voor de gezonde pizza. Beleg met de tomaat, aubergine, gerookte kip, Parmezaanse kaas en voeg naar smaak oregano, peper en zout toe.
  7. Plaats de 'gezonde pizza' nog 5 minuten in de oven. Eet smakelijk!

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram