arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Het juiste ontbijt om af te vallen

Afvallen met het juiste ontbijt

Een goed begin (van de dag) is het halve werk. Hormoonveranderingen, stress en minder spiermassa zorgen ervoor dat het getal op de weegschaal langzaam omhooggaat.
In plaats van het zoveelste crashdieet, kan je misschien beter gezond eten. Afvallen met het juiste ontbijt.

Griekse yoghurt

Vitamine B, calcium, eiwitten, kalium en zink. Veel beter dan met Griekse yoghurt kan je je dag niet beginnen.
Griekse yoghurt is eigenlijk gewone yoghurt, alleen is het vocht uit de yoghurt gefilterd, waardoor hij romiger is en meer smaak bevat. En in tegenstelling tot yoghurt zorgt Griekse yoghurt langer voor een vol gevoel, waardoor je het waarschijnlijk zonder problemen tot de lunch redt.

Nog een reden om 's ochtends Griekse yoghurt te eten: de hoeveelheid calcium activeert de orbitofrontale cortex in je hersenen, waardoor je meteen lekker in je vel zit.

Noten

Het blijft gek: vet eten om gewicht te verliezen. Noten behoren tot één van de meest vette voedingsmiddelen die je kunt eten, maar tegelijkertijd ook tot één van de gezondste.
En het zijn juist de gezonde, meervoudige vetten die een verzadigd gevoel geven. Een handje amandelen, cashew- of pecannoten door je Griekse yoghurt is dus helemaal geen gek idee.

Vetten zijn gezond, maar (!) ze bevatten ook veel calorieën. 30 gram noten per dag (of één flinke eetlepel notenpasta) is meer dan voldoende voor het verkrijgen van alle positieve effecten.

Ter inspiratie: gezond bananenbrood met havermout, speculaas en pindakaas.

Fruit

Gezond, weinig calorieën en veel vezels. Wat wil een mens nog meer? Bovendien bevat fruit (en dan niet uit blik) antioxidanten die je huid beschermen tegen de welbekende schadelijke invloeden van buitenaf.

Wissel de standaard appel, banaan en peer eens om voor de minder bekende soorten zoals granaatappels, rozenbottel en/of vijgen.

Eiwitten

Geef je de voorkeur aan hartig, dan zijn eieren de perfecte keuze voor het ontbijt. Helaas geen bacon with eggs, maar een omelet met groente, een cracker met ei en kipfilet of een spiegelei om de sleur te doorbreken.

Ontbijt je liever helemaal niet? Pas dan bovenstaand lijstje toe bij de lunch.

Ter inspiratie: hartige muffins met ei en voor de echte die hard is er een smoothie met rauw ei.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram