arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
4 x eten tegen cellulite

4 x eten tegen cellulite

Je zou verwachten dat je juist minder moet eten om de gevreesde deukjes en putten in je dijen tegen te gaan, maar met deze voedingsmiddelen ga je juist de strijd aan tegen cellulite.

Rode bieten

Mocht je rode bieten niet lekker vinden, dan eet je deze groente maar met je neus dicht. Namelijk alles aan deze paars-rode knol is goed tegen cellulite. Hij blinkt uit in de antioxidant lycopeen die de bloedcirculatie van je huid stimuleert en onderhuidse verklevingen vermindert.
Ook de aanwezige betanine in rode bieten draagt bij aan het verminderen van cellulite vanwege zijn ontgiftende werking, waardoor opgestapelde afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

En rode biet wordt ook wel gezonde doping genoemd, omdat hij je uithoudingsvermogen enorm verbetert. Neem dus vooral een bietensapje (of roze pannenkoek!) voordat je de sportschool in duikt.

Groene thee

Het is natuurlijk officieel geen 'eten', maar drinken is minstens net zo belangrijk als het aankomt op het bestrijden van cellulite. Hoe meer je drinkt des te meer afvalstoffen je lichaam kunnen verlaten. Het hoeft niet per se water te zijn, groene thee is misschien zelfs nog beter in de strijd tegen cellulite.

In groene thee zit namelijk de stof theobromine, die je enigszins kunt vergelijken met cafeïne. Theobromine werkt vochtafdrijvend en stimuleert het vrijgeven van vet dat is opgeslagen in je lichaam.

Broccoli

Om in de kleur groen te blijven: ook broccoli heeft een positief effect op het verminderen van cellulite. Vitamines, mineralen en nog meer antioxidanten zorgen ervoor dat broccoli bijna bovenaan staat in de categorie ‘superfood‘. Het is vooral alfalipoïnezuur waar je je op moet concentreren.

Misschien met een kop groene thee niet echt heel smakelijk, maar voor de rest geldt wel dat je ze het liefst eet in combinatie met vette vis, om ervoor te zorgen dat alle antioxidanten zo goed mogelijk door je dijen worden opgenomen.

Deze antioxidant kom je ook veel tegen in afslanksupplementen en gaat de aanmaak van vrije radicalen tijdens het sporten tegen, maar het versterkt ook ook de werking van vitamine C en E. Dubbelop dus.
O, nog iets om blij van te worden: alfalipoïnezuur voorkomt dat collageen kan uitharden, waardoor cellulite kan ontstaan.

Asperges

Asperges hebben bijzondere ontstekingsremmende eigenschappen en verminderen een opgeblazen gevoel, maar daarnaast hebben ze vooral ook een ontgiftende werking.

Anti-aging, maar ook cellulite heeft alles te maken met de onbekende antioxidant glutathion. Deze wordt in je lever aangemaakt en zorgt voor de ontgifting van je lichaam. De witte zitten er vol mee, maar het zijn vooral de groene asperges die de meeste vitamines, mineralen en glutathion bevatten.

Misschien met een kop groene thee niet echt heel smakelijk, maar voor de rest geldt wel dat je ze het liefst eet in combinatie met vette vis, om ervoor te zorgen dat alle antioxidanten zo goed mogelijk door je dijen worden opgenomen.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram