arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Voedingsmiddelen tegen wallen

3 x het beste eten tegen wallen

Gaan met die banaan. En nog 3 andere voedingsmiddelen die je kunt gebruiken om donkere wallen onder je ogen weg te eten.

Banaan

Kalium is je grootste vriend als je je wallen weg wilt eten. Even los van (hardnekkige) vetophopingen onder je ogen die je alleen met behulp van de plastisch chirurg kunt verwijderen, speelt voeding een belangrijke rol bij de conditie van je huid.

Voedingsmiddelen met kalium kunnen helpen bij het voorkomen én verminderen van wallen. Dit mineraal herstelt je vochtbalans, maar reguleert ook je bloeddruk en vermindert stress.

Eén banaan bevat maar liefst 400 milligram kalium, maar je kunt voor je dagelijkse dosis ook terecht bij sinaasappels, abrikozen en gedroogd fruit.

Kamille werkt desinfecterend, dus je kunt deze thee ook perfect gebruiken als je last hebt van ontstoken ogen. Moet je de thee(zakjes) wel op je ogen leggen, en niet drinken.

Water

Over vocht gesproken: vochtophopingen onder je ogen betekenen niet dat je minder moet drinken. Integendeel zelfs. Als je vochthuishouding niet goed functioneert kunnen afvalstoffen minder goed worden afgevoerd, met wallen tot gevolg.

Water ligt natuurlijk het meest voor de hand, maar kamillethee is ook een optie. Vooral als je moeilijk in slaapt komt, is het goed om 's avonds kamillethee te drinken. Hij werkt rustgevend, vermindert stress en helpt je om te ontspannen (en in slaap te vallen!). Daar zijn je wallen ook weer bij gebaat. Of juist niet.

Kamille werkt desinfecterend, dus je kunt deze thee ook perfect gebruiken als je last hebt van ontstoken ogen. Moet je de thee(zakjes) wel op je ogen leggen, en niet drinken.

Zeg je wallen, dan zeg je komkommerschijfjes. Je kunt ze op je ogen leggen, maar nog beter is om een hele komkommer op te eten.

Spinazie

Een tekort aan vitamines en mineralen kan ook wallen veroorzaken. En vooral een tekort aan ijzer kan ervoor zorgen dat je grauw en grijs ziet, met bijbehorende donkere kringen. Spinazie is het antwoord op al je problemen.

Vitamine A, C, E, K, B6 en B11 geven meer kleur aan je huid, maar verminderen de (donkere) kleur onder je ogen. Net als banaan zit spinazie ook vol met kalium trouwens. Twee vliegen in één klap.

Extra tip: combineer ijzerrijke producten met vitamine C. Alle soorten ijzer worden beter geabsorbeerd wanneer je het samen met vitamine C eet.

Komkommer

Zeg je wallen, dan zeg je komkommerschijfjes. Je kunt ze op je ogen leggen, maar nog beter is om een hele komkommer op te eten.
Ook hier is vocht weer (grotendeels) de sleutel tot succes. Komkommer bestaat voor 95% uit water en in de andere 5% vind je de vitamines B en C.

Het water in de komkommer zorgt ongemerkt voor meer hydratatie en hierdoor kunnen afvalstoffen versneld worden afgevoerd.

Té veel banaan, spinazie, water en komkommer is ook weer het andere uiterste. Te is nooit goed, zelfs niet bij het verminderen van wallen. Op tijd naar bed, vers fruit en regelmatig bewegen zijn dé sleutel tot succes.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram