arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
buikspieroefeningen-voor-thuis

Tips van bn-ers: buikspieroefeningen voor thuis

Celebrities, bekende Nederlanders en filmsterren hebben vaak een heel leger stylisten, personal trainers en vaste kappers om er voor te zorgen dat ze er fantastisch uitzien. Ook komt er een uur visagie aan te pas voordat ze daadwerkelijk op televisie komen. Maar dat wil niet zeggen dat ze keihard werken om er zo goed uit te blijven zien.

Hoe kan het dat Daphne Deckers op haar 44ste nog een strakke buik heeft en Sylvie van der Vaart er naarmate ze ouder wordt, alleen maar knapper uit gaat zien. Wat doen de sterren om in shape te blijven?

Buikspieroefeningen voor thuis

De buik van Daphne Deckers is jaloersmakend. Twee kids, maar je ziet er helemaal niks van. Daphne bezit vast en zeker goede genen, maar 100 sit-ups die ze elke ochtend thuis doet en de 100 sit-ups ’s avond zullen ook een hoop doen om haar buik zo strak te houden.

Volgens Daphne vraagt het niet zo heel veel tijd van je ochtend- en avondritueel. Het doen van 100 sit-ups kost haar maar 5 minuten. Volgens Daphne is het zo goed vol te houden, omdat ze fitnessoefeningen makkelijk thuis kan doen. Geen sportschool voor nodig. Ook verdeelt ze haar sit-ups in 5 setjes van 20, waardoor ze makkelijk vol te houden zijn.

Wat is een sit-up?

Een sit-up is een buikspieroefening die je inderdaad makkelijk thuis kan uitvoeren. Je hebt er alleen jezelf en een handdoekje voor nodig.  Plaats de handdoek op de grond en ga er op liggen. Trek je knieen op en zorg dat je stevig ligt. Ga niet smokkelen door je knieen ergens onder te plaatsen (bijvoorbeeld onder de bank). Zodra je stevig ligt kom je met je hele bovenlichaam helemaal omhoog, tot je ongeveer met je borsten je knieen aanraakt. Dan ga je weer naar beneden. Sit-ups doe je met een hoog tempo.

Vol goede moed doe ik vanaf nu elke ochtend en elke avond met Daphne mee, maar bij mij kosten de 100 sit-ups me iets meer tijd. Ik ben ongeveer 10 minuten bezig, maar ik ben gemotiveerd. Ik heb de bikini net weer in de kast opgeborgen, maar ik vastbesloten om volgend jaar met een platte buik over het strand te lopen.

Ben jij net als ik enorm gemotiveerd en heb je niet genoeg aan sit-ups alleen, bekijk dan de buikspieroefeningen van de personal trainers van de celebrities: Guy van der Reijden.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram