arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Minder rimpels in je gezicht

Minder rimpels in je gezicht

Als je minder rimpels wilt ben je al gauw geneigd om je hele huidverzorgingsregime om te gooien, maar je kunt ook je gut onder de loep nemen. Dat, en nog 4 andere (simpele) tips voor minder rimpels in je gezicht.

Denk aan je gut

Een healthy gut staat aan de basis van minder rimpels. Een healthy wat? Een healthy gut, oftewel een gezonde darmflora.
Een disbalans tussen de goede en slechte bacteriën in je darm kan voor een hoop huidproblemen zorgen. Er wordt bijvoorbeeld steeds vaker een link gelegd tussen rosacea en een leaky gut.

De makkelijkste manier om je darmflora op orde te krijgen is door voeding te eten die veel sulforafaan bevat zoals broccoli, boerenkool, bloemkool en mosterdzaad.
Mocht dat niet helpen dan kan je ook voor voedingssupplementen kiezen die je darmflora ondersteunen.

Ontspan

Stress = een onrustige huid. En om je nog meer stress te bezorgen: stress zorgt voor een verhoogde aanmaak van het hormoon cortisol, waardoor je hele huid uit balans raakt.

Een onrustige huid wordt vaak veroorzaakt door een hormonale disbalans en daardoor is je huid ook minder goed in staat om vocht vast te houden. Met fijne lijntjes en rimpels tot gevolg.
De oplossing is simpel: ontspan. Al is het maar 10 minuten.
Ga op bed liggen met een vochtinbrengend masker, plan een massage voor jezelf in of neem de tijd om even een goed boek te lezen.
En laat je iPad of telefoon links liggen, zie artikel: vermoeide ogen door blauw licht.

Sport

Door regelmatig te sporten voel je je niet alleen fitter, het komt ook je huid ten goede. Sporten verbetert je bloedsomloop, waardoor afvalstoffen versneld worden afgevoerd en de aanmaak van nieuwe (gezonde) cellen wordt gestimuleerd.
En op het moment dat je jezelf in het zweet werkt, voelt het misschien niet zo, maar na afloop bruis je van de energie, ben je meer ontspannen en vrolijker. Echt.

Slaap

Tegen een slaaptekort is geen enkele crème opgewassen. Zelfs met fillers kan je niet altijd een chronisch slaaptekort verbloemen.
In de nacht neemt de celdeling van je huid toe en wordt de opname van vitamines en mineralen bevorderd.

Heb je moeite om in slaap te komen, probeer dan de volgende dag een powernap in te plannen en anders heb je misschien iets aan dit artikel: 5 tips om beter te slapen. Of in slaap te komen.

En mocht jij nog geweldige tips hebben voor minder rimpels in je gezicht, plaats deze dan in de reacties hieronder.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram