arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Anti-antia-gingfood

Anti anti-agingfood

Anti-aging food, maar dan andersom. Dit eten zorgt ervoor dat je binnen de kortste keren 10 jaar ouder door het leven gaat. Anti anti-agingfood dus.

Gekruid eten

Gekruid eten wordt vaak gekoppeld aan rosacea, maar het kan ook opvliegers uitlokken. Met een rode, vlekkerige huid tot gevolg.
Ondanks dat het wetenschappelijk bewijs ontbreekt, kan pittig en gekruid eten (soms) ervoor zorgen dat je letterlijk in de vlekken schiet.

Dat betekent niet dat zodra je in de overgang bent, je nooit meer een gele curry kunt bestellen. Je kunt voor een mild(er) gerecht kiezen, maar het gerucht gaat ook dat isoflavonen kunnen helpen tegen opvliegers.
Isoflavonen vind je o.a.in sojadrink en tofu.

Energiedrankjes

Soms heb je even een shot cafeïne nodig, maar neem dan een kop koffie (of een oogcrème met cafeïne), maar vermijd een energiedrankje.
Het schadelijke effect op je tanden van energiedrankjes is ongekend groot. For the record: coca cola is er niks bij.

De combinatie van veel suiker en een hoge zuurgraad is een aanslag op het glazuur van je tanden. Gevoelige tanden, donkere vlekken en tanderosie liggen op de loer.

Het beste is natuurlijk om helemaal geen energiedrankjes meer te drinken, maar kan je echt niet zonder je dagelijkse opkikker, drink je Red Bull dan met een rietje.
En misschien toch een idee om op zoek te gaan naar een alternatief? Zie artikel: Meer energie op een natuurlijke manier (zonder koffie!).

Bacon

Het zijn de sulfieten en andere conserveringsmiddelen in bewerkt vlees die voor (huid)problemen kunnen zorgen en versnelde huidveroudering in de hand kunnen werken.

In het algemeen is al het broodbeleg bewerkt en op papier is het dus verstandig om geen, of in ieder geval weinig ham, bacon en salami te eten. Ook spek, rookworsten, (voorverpakte) hamburgers en knakworsten vallen in deze categorie.

Daar komt bij dat bewerkt vlees relatief veel zout bevat, met het bijbehorende uitdrogende effect (droogtelijntjes!) op je huid.

Een tosti zonder ham, een sandwich met kip of een broodje hummus stillen ook je honger en zijn een stuk minder slecht voor je huid.

En let op: rijstwafels en dadels lijken op het eerste gezicht 'gezond', maar ook deze voedingsmiddelen hebben een huidverouderend effect. Zie artikel: Rijstwafels, blauwe kaas en dadels: dit eten veroudert je huid.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram