arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Huidverjongende snacks

5 x huidverjongende tussendoortjes

Mooi oud worden is een dagtaak. Dus je bent er dus niet met een gezond ontbijt en een maaltijdsalade. Ook je tussendoortjes zullen huidverjongend moeten zijn.

Augurk

Tussen alle healthy snacks zou je bijna de ouderwetse augurk over het hoofd zien. De hoeveelheid jodium in deze 'ingelegde komkommers' is opvallend, maar augurken bevatten ook veel vitamine K. Met één augurk krijg je zelfs 15% van je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid binnen.

Vitamine K is essentieel voor de opbouw van botten, maar speelt een sleutelrol bij het behoud van de elasticiteit van je bloedvaten. En het feit dat hij je huid van extra zuurstof voorziet is nog een reden om regelmatig een augurk in je mond te stoppen.

Geroosterde kikkererwten

Door de salade of gewoon als snack (ter vervanging van chips!): geroosterde kikkererwten laten elke rimpel spontaan verdwijnen.

Geroosterde kikkererwten zijn trouwens niet alleen goed voor je huid, maar ook nog eens heel erg gezond. Want kikkererwten zitten bomvol fyto-oestrogenen. Deze hormonen worden gezien als een natuurlijke remedie tegen overgangsklachten en helpen o.a. broze botten te voorkomen.

Smoothie met blauwe bessen

Eigenlijk is elke smoothie goed voor je huid, maar een smoothie met blauwe bessen spant toch wel de kroon.
Vanwege de natuurlijke ingrediënten worden voedingsstoffen beter door je darmen opgenomen, waardoor je huid maximaal profiteert van de aanwezige vitamines, mineralen en antioxidanten. O, en jij krijgt waarschijnlijk ook meteen meer energie. Twee vliegen in één klap.

Eiwitreep

Met een beetje fantasie zijn eiwitrepen (bijna) net zo lekker als een Bounty of een Mars. Alleen bevatten deze repen minder suiker, meer eiwitten én zijn ze veel beter voor je huid.

Je hebt gemiddeld 46 gram eiwitten per dag nodig als bouwstof voor de aanmaak van collageen en het herstellen van je cellen. Het feit dat je hem gemakkelijk meeneemt (geen lekkende frambozen in je tas) maakt de eiwitreep een ideaal huidverjongend tussendoortje.

Bananenbrood

Gluten- en lactosevrij, zonder toegevoegde suikers én goed voor je huid. Zelfgemaakt bananenbrood is het ideale tussendoortje.

Bananen zorgen niet alleen voor de zoete smaak, maar hebben ook een verstevigend effect op je huid. En de vezels hebben een stabiliserend effect op je bloedsuiker, waardoor je langer een vol gevoel hebt. Massaal aan het anti-aging bananenbrood dus.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram