arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
TN Mountain Climb

Workout #6: Mountain Climbers

Laten we eerlijk zijn: één van de redenen waarom buikspieroefeningen zo populair zijn, is omdat ze stiekem niet zo zwaar zijn… Helaas gaat dit niet helemaal op voor de Mountain Climbers. Deze oefening mag dan bijdragen aan een eventuele sixpack, maar je moet er dit keer wel echt iets voor doen. Personal trainer Barbara den Bak: “Dit is niet alleen een perfecte oefening voor je buikspieren, maar hij is conditioneel ook erg goed.”

In de wekelijkse video’s van Barbara den Bak staat de uitvoering centraal. “De basis van elke fitnessoefening moet goed zijn. Daarna kunnen we de workouts steeds verder uitbreiden.”

Workout #6: Mountain Climbers

Voordat je je aan Mountain Climbers waagt, moet je dan ook eerst ‘de plank‘ goed onder controle hebben. “Bij deze oefening start je in een hoge plankpositie, maar trek je ook één voor één je knieën in. Hierdoor train je niet alleen je buikspieren, maar werken ook je arm- en beenspieren mee. En op hoog tempo draagt hij ook bij aan het verbeteren van je conditie.”

In deze video laat Barbara precies zien hoe je een Mountain Climber uitvoert én krijg je ook weer een workout-schema voor deze week.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram