arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Workout #4: Plank (buikspieren trainen)

Buikspieroefeningen

Als we dan toch aan fitness moeten doen, dan vallen de buikspieroefeningen nog wel in de categorie ‘te doen’. Stiekem niet te zwaar en na afloop heb je vaak gelijk het gevoel alsof je ook daadwerkelijk iets ziet. De ‘plank’ is dan ook één van de meest populaire fitnessoefeningen voor thuis. Personal trainer Barbara den Bak: “De plank is dé perfecte oefening om je buikspieren te versterken (lees: platte buik). 

Plank

Het verraderlijke van de plank is dat hij er op het eerste gezicht heel makkelijk uitziet, maar hij vraagt wel om de juiste techniek. “Je moet bij deze oefening voorkomen dat je gaat ‘hangen’. Je onderrug is de eerste plek waar je het gaat compenseren als je buikspieren niet sterk genoeg zijn. Zorg daarom dat je tijdens de uitvoer constant je buikspieren aangespannen en bilspieren sterk houdt. Zodra je merkt dat je last krijgt van je onderrug: stoppen.”

Kun je niet wachten om je buikspieren te trainen? In deze video laat Barbara precies zien hoe je een plank uitvoert én geeft ze je weer een simpele workout voor thuis. 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram