arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Workout #3: Lunge (voor strakke benen)

Denk je bij het woord ‘lunge’ misschien aan een club sandwich, caesar salad of een uitgebreide omelet, helaas zul je voor deze fitnessoefening eten even uit je hoofd moeten zetten en letterlijk aan de bak moeten. Personal trainer Barbara den Bak: “De lunge is een oefening waarbij je je bovenbenen, hamstrings en bilspieren traint.”

Lunge

“Net als bij de squat en de push ups staat ook hier weer de techniek van de oefening voorop. Bij de lunge is het belangrijk dat je het gewicht op je voorste been houdt, waardoor je je knieën niet overstrekt.”

Er zijn heel veel varianten op deze oefening. Decline (waarbij je je voet op een verhoging zet), maar bijvoorbeeld ook een zijwaartse lunge. “Wil je het jezelf iets moeilijker maken, dan kun je hem ook met gewichten iets zwaarder maken.”

Sta je te popelen om met strakke benen door het leven te gaan? In deze video laat Barbara precies zien hoe je een lunge uitvoert én geeft ze je weer een simpele workout voor thuis. 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram