arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Workout #2: Push ups (voor sterke armen)

Denk je bij push ups al snel aan mannen die indruk willen maken en zichzelf binnen één minuut minimaal 100 keer opdrukken? Toch is deze oefening, ook als je geen bodybuilder bent, uitermate geschikt.

Personal trainer Barbara den Bak: “Met een goed uitgevoerde push up kun je je algehele conditie verbeteren. Daarnaast versterk je je arm-, borst- en rugspieren. En met aangespannen buikspieren, train je zelfs je buikspieren.

Push ups voor sterke armen

Om de oefeningen goed te kunnen uitvoeren, staat in deze wekelijkse video´s de techniek van elke oefening centraal. Deze week: push ups“Je bereikt pas echt resultaat, als de uitvoering van een oefening goed is. We gaan de workouts steeds verder uitbreiden, maar eerst moet de basis goed zijn.” 

“De push up is een moeilijke oefening, waarbij alles draait om techniek. Heb je nog nooit een push up gedaan, ga dan vooral niet te fanatiek van start en begin met een push-up op je knieën. Als je deze oefening een tijdje hebt gedaan en je armen sterker zijn geworden, dan kun je de oefening zwaarder maken met een push-up op je tenen.

Sta je te popelen om met mooie armen door het leven te gaan? In deze video laat Barbara precies zien hoe je een push up uitvoert én geeft ze je een simpele workout voor thuis. 

NB Als de push up op je knieën alsnog te zwaar is, dan kan je ook beginnen met een push up tegen de muur. En een fitnessmat is eigenlijk ook onmisbaar. 

 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram