arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Workout #1: Squat

Een sportschool is leuk, als je tenminste weet waar je moet beginnen. De uitvoering van de oefening is namelijk het allerbelangrijkste als je ook echt resultaat wilt behalen van al je inspanningen. Personal trainer Barbara den Bak: “Het is vaak een combinatie van de juiste houding, goed weten wat je moet doen, maar bijvoorbeeld ook hoe vaak en hoe lang.” 

Kans is groot dat de moed je al in de schoenen zakt, nog voordat je überhaupt de fitnessapparaat aangeraakt hebt. Daarom zal Barbara vanaf nu elke maandag in een video uitleggen hoe je een fitnessoefening uitvoert.

In deze wekelijkse video’s staat in eerste instantie de techniek van de oefening centraal. “Geen ingewikkelde fitnessprogramma’s, maar we gaan beginnen bij het begin. Vanuit daar kunnen we de workouts steeds verder uitbreiden. Maar eerst moet de basis goed zijn.”

Deze week: de squat. Barbara: “De squat is een oefening waarmee je je billen én benen traint in één beweging. Als je hem regelmatig doet, zul je niet alleen mooie billen en strakke benen krijgen, maar hij is ook nog eens goed voor je rug. O, en laat ik vooral niet vergeten dat deze oefening goed is tegen cellulitis…”

Voor elke oefening is het belangrijk is dat je een goede houding hebt. “Voor een squat betekent dat: rechtopstaand, buikspieren aangespannen en gewicht in je hielen. Zo voer je niet alleen de oefeningen beter uit, maar heb je er in het dagelijks leven ook profijt van.”

Sta je te popelen om ook met strakke billen door het leven te gaan? In deze video laat Barbara precies zien hoe je een squat uitvoert én geeft ze je simpele workout voor thuis. 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram