arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
L'Oréal Paris Skin Summit

Photo Diary: L'Oréal Paris Skin Summit 2016

'Superiour science to make all your beauty dreams come true.' Je leest het goed: wetenschap. Je verwacht het misschien niet helemaal, maar achter de huidverzorgingsproducten van L'Oréal Paris zit (behalve een goed doordachte marketingstrategie) ook een enorme wetenschap verborgen.

Om te laten zien wat er op de achtergrond allemaal aan voorafgaat voordat een crème daadwerkelijk op de markt komt, organiseert L'Oréal Paris het Skin Summit 2016.



L'Oréal Skin Summit 2016

Voor het eerst in de geschiedenis opent L'Oréal haar deuren voor meer dan 150 bloggers en journalisten uit Europa, China, Amerika en Canada om zo inzicht te geven in wat er allemaal komt kijken bij de ontwikkeling van hun huidverzorgingsproducten.


Skin Summit 2016

Het doel van Skin Summit 2016 is om je letterlijk een kijkje te geven in de keuken van L'Oréal Skincare. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het bakken van een taart is het bij een crème niet een kwestie van water, hyaluronzuur, vitamine C en aloë vera in een pot stoppen om er vervolgens een groots opgezette reclamecampagne tegenaan te gooien in de hoop dat het een bestseller wordt.

De volgorde, de samenstelling en de temperatuur spelen allemaal mee en elk ingrediënt vraagt om een specifieke benadering. Zo wordt elk product minimaal 200 keer getest, voordat ze de juiste formule hebben gevonden.
Ook als tussentijds blijkt dat de crème niet stabiel genoeg is of de houdbaarheid niet optimaal is, dan begint het hele proces weer van voor af aan. En zelfs als met het blote oog alles goed lijkt, kan de microscoop alsnog de genadeklap geven.


L'Oréal Skincare

Voor de meeste producten geldt dan ook dat het gemiddeld twee jaar duurt, voordat ze daadwerkelijk op de markt worden gebracht. En dan maar hopen dat de crème nog voldoet aan de laatste trends.

Natuurlijke ingrediënten

In 2016 (en trouwens ook voor 2017) staat bij L'Oréal het gebruik van natuurlijke ingrediënten centraal: aloë vera, rice bran, arganolie, bijenwas en vanzelfsprekend ook het gepatenteerde Pro-Xylane.

Naast werkzame stoffen speelt ook de gebruiksvriendelijkheid een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de huidverzorgingsproducten. L'Oréal beweert namelijk niet de meest krachtige anti-agingcrème te zijn, maar wil juist een balans vinden tussen de ingrediënten en gebruiksgemak. Het moet elke ochtend weer een feestje zijn om L'Oréal te gebruiken. En dat verklaart waarschijnlijk ook het succes van het merk onder een grote doelgroep.


L'Oréal Skin Genius App

Natuurlijk worden ook de nieuwste innovaties getoond. Naast de lancering van UV Protect Spray in 2017 kun je je ook alvast gaan opmaken voor de Skin Genius: een app waarbij je precies kan zien welke invloed het verouderingsproces op jouw huid heeft. Tenzij je natuurlijk de producten van L'Oréal gebruikt!

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram