arrowcheckcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Rimpels door suiker

rimpels door suiker

Krijg je van suiker rimpels?

Wist je dat melk invloed heeft op je cellulite? En cafeïne op de lijntjes onder je ogen? Eigenlijk heeft alles wat je eet en drinkt effect op je huid. Natuurlijk is het belangrijk dat we voornamelijk gezond eten, maar laten we eerlijk zijn: hoe lekker is een pannenkoek met extra veel stroop? Helaas is het zo dat juist die ene pannenkoek de veroorzaker is van een hoop toekomstige fijne lijntjes en rimpels. Als je namelijk ergens rimpels van krijgt, dan is het suiker wel. Smaakt hij ineens een stuk minder lekker.

Helaas is het zo dat je al die lekkere dingen (lees: koekjes, gebak, snoep) niet alleen terugziet op je heupen, maar ook in je gezicht. Dat wordt dus nog gezonder eten, want juist door goed op je voeding te letten kun je mooi oud worden. En in plaats van die pannenkoek met stroop kan je ook dingen eten om rimpels te voorkomen.

Hieronder een lijstje met tips om rimpels te voorkomen:

  • – Vermijd geraffineerde voedingsmiddelen en suiker. Koolhydraten dus… Geraffineerde koolhydraten zoals witte rijst, aardappelen en pasta gemaakt met witte bloem, daar heeft je lichaam nogal moeite mee om die te verteren. Koolhydraten worden door je lichaam omgezet in suiker en een teveel daarvan kan zich na verloop van tijd gaan hechten aan het collageen in onze huid. Collageen houdt de huid elastisch en jeugdig, maar als er te veel suikermoleculen aan het collageen gehecht zijn, kan het je huid grauw doen lijken en je rimpels worden er ook zichtbaarder door.
  • – Eet meer eiwitTwee porties van magere eiwitten per dag (vette vis, kip, eieren of ander mager vlees) zorgen ervoor dat je cellen zich sneller herstellen en dus de gezondheid van je huid bevorderen.
  • – Drink water. Het drinken van acht glazen water per dag (ongeveer 2 liter) helpt echt als het gaat om een gezond lichaam, maar het hydrateert de huid ook en hierdoor heb je zeker minder rimpels. Sowieso zorgt het drinken van veel water ervoor dat je minder snel naar de frisdrank zal grijpen. Als iets slecht voor je rimpels is, dan is het frisdrank wel.
  • – Eet groenten en fruit met een kleurtje. Als je een mooie huid wilt hebben, moet je zo veel mogelijk aardbeien, bessen, wortelen, paprika en tomaten eten. Eigenlijk is de regel: hoe meer kleur er aan je groentje of fruit zit, hoe gezonder het is. Gekleurd fruit bevat namelijk veel meer antioxidanten dan bijvoorbeeld een appel of banaan. En antioxidanten hebben dus superveel invloed op je huid.

PS Morgen lees je in de rubriek Furrow Health alles over verborgen suikers en mijn ervaring met een geheel suikervrije week.

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram