arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
hoofdkantoor-neoderma

Op bezoek bij het hoofdkantoor Neoderma

Ze wordt niet voor niets de Moeder Theresa genoemd van Neoderma, aangezien ze al sinds 1992 verantwoordelijk is voor de distributie van het merk in Nederland. Iwona Hettinga begon met 5 producten en nu heeft het merk 9 behandelingen, 11 huidverzorgingslijnen en 2 peelings, waarvan de kruidenpeeling toch wel de allerbekendste is.

Dit jaar viert het merk zijn 20-jarig bestaan en ik bezocht het hoofdkantoor van Neoderma in Den Haag, waar ik samen met Iwona Hettinga uitgebreid over het merk sprak én de trends en nieuwtjes voor 2014 doornam.

hoofdkantoor-neoderma-2

De oorsprong van het merk Neoderma ligt in Cyprus, maar het is inmiddels al 20 jaar in Nederland verkrijgbaar. Iwona: “Neoderma is een samentrekking van de Griekse woorden Neo en Derma en betekent ‘nieuwe huid’.

De producten en de behandelingen zijn gebaseerd op de bijzondere eigenschappen van planten en kruiden in combinatie met moderne productietechnieken. “We gebruiken geen fruitzuren en geen chemische stoffen. Denk je aan Neoderma, dan denk je aan natuur. We verzorgen, herstellen en verbeteren de huid met natuurlijke ingrediënten en daarom is het zo geschikt voor de gevoelige huid.”

hoofdkantoor-neoderma-6

Het is niet voor niets dat de kruidenpeeling van Neoderma zo razend populair. Iwona: “Het voordeel van de biopeeling is dat je na de behandeling geen 4-5 dagen binnen hoeft te blijven. Je ziet er meteen weer perfect uit en kunt gewoon functioneren. En het is toepasbaar bij iedereen, juist omdat het een natuurlijke peeling is.”

De producten zijn geschikt voor de gevoelige huid en zijn vrij van minerale oliën, lanoline, parabenen, genetisch gemanipuleerde planten- of kruidenextracten en dierenextracten. Net als het natuurlijke aspect, is het net zo belangrijk dat de producten niet op dieren getest zijn: Iwona: “Ik geloof niet in het experimenteren op dieren. Hoe kan een dier ons de werking op een bepaald ingrediënt, product of behandeling laten zien?”

“Dit ligt anders met medicijnen, die moeten op dieren getest worden. Maar op cosmeticagebied is het totaal anders. Elke huid is uniek en het effect van een behandeling verschilt per persoon. Ik weet zeker dat jij en ik allebei anders reageren op de biopeeling. We testen onze producten dan ook op vrijwilligers.” 

hoofdkantoor-neoderma-3

En we bespreken de plannen voor 2014. Het merk komt namelijk met een nieuwe, luxe anti-agingbehandeling op de markt. Naast de 5 Advanced Power Lift-producten van Neoderma kun je vanaf maart ook terecht bij jouw schoonheidsspecialist voor een Advanced Power Lift-behandeling. Iwona: “Deze behandeling geeft direct resultaat. Hij werkt liftend, verbetert de huid en werkt preventief tegen het ontstaan van rimpels. Het doel van de behandeling is puur gericht op anti-aging.”

Mooi oud worden

Het draait bij Neoderma ook voornamelijk om mooi oud worden. “Ik wil met behulp van natuurlijke producten mensen mooi maken. Het is niet de bedoeling dat iemand jaren jonger wordt, het draait namelijk niet om leeftijd. Je moet niet proberen om iemand van 60 jaar er als 18 jaar uit te laten zien. Wat je wel wilt, is ervoor zorgen dat iemand mooi oud wordt. En dat is wat ik met Neoderma wil doen: mensen mooi oud laten worden.”

 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram