arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
Furrow.nl

Goedkoopste antirimpelbehandeling: slaap

De goedkoopste antirimpelbehandeling: slaap

Er kan geen botox tegenop (nou ja, misschien is botox niet helemaal het goede voorbeeld), maar het allerbeste voor je rimpels en daarmee de goedkoopste antirimpelbehandeling ter wereld is slaap. Hoe burgerlijk, maar 8 uur slaap per nacht doet echt wonderen voor je rimpels.

Penelope Cruz schijnt zelfs 14 uur per nacht te slapen, maar ook Hollywoodsterren Renee Zelwegger en Catherine Zeta Jones zweren bij een goede nachtrust. Volgens deze celebs zorgt slaap ervoor dat ze nauwelijks last hebben van rimpels (ze verzwijgen dan hun peelings en botox…)

Terwijl wij heerlijk liggen te slapen is onze huid ontzettend druk bezig om er de volgende dag weer stralend uit te laten zien. Wist je dat jouw huid in de nacht veel actiever is dan overdag?

Antirimpelslaapje

Als je echt een ‘antirimpelslaapje’ wil houden, dan moet je al om 20:00 uur naar bed. Ben je eindelijk oud genoeg om zelf te bepalen hoe laat je naar bed toe mag, moet je vanwege je rimpels weer vroeg naar bed. Van 20:00 tot 23:00 uur herstelt jouw huid namelijk het vochtgehalte. De uurtjes voor middernacht zijn dus echt heel erg belangrijk in de strijd tegen rimpels. Niemand ligt er natuurlijk elke dag om 20:00 uur in, maar probeer in ieder geval doordeweeks voor 23:00 uur in je bed te liggen. En eens per week echt vroeg naar bed doet echt wonderen voor je huid.

Wat gebeurt er tijdens onze slaap met onze huid?

  • – Rond middernacht wordt je celdeling actiever
  • – Om 03:00 uur werkt het natuurlijk herstelmechanisme het hardst (een belangrijk moment voor de aanpak van puistjes, huidirritaties en rimpels)
  • – Om 04:00 uur neemt de huid vitamines en mineralen op en is ons hele lichaam echt aan het rusten. Inclusief je rimpels.
  • – Om 06:00 uur scheidt je lichaam het hormoon af dat vocht vasthoudt. Dit verklaart waarom je er ’s ochtends wat ‘opgeblazen uit kan zien’. *

Te laat naar bed of een te korte nacht zorgen ervoor dat je huid niet genoeg tijd heeft om te herstellen en al deze stadia kan doorlopen. Nou is het niet zo dat je met één kort nachtje ineens 10 nieuwe rimpels krijgt, maar gemiddeld 8 uur slaap per nacht is echt belangrijk als je mooi oud wil worden. En het is ongezellig, maar je moet eerder naar bed dan je partner, want uit onderzoek blijkt dat vrouwen gemiddeld 1 uur slaap per nacht meer nodig hebben dan mannen.

Hoe moet je slapen om nieuwe rimpels te voorkomen?

Maar ook hoe je slaapt heeft invloed op je rimpels. Het beste voor je rimpels is om op je rug te slapen, dit zorgt ervoor dat je de minste kans op nieuwe rimpels hebt. Wanneer je met je gezicht op je kussen slaapt, heb je grote kans op slaaprimpels. Nou lijken die tamelijk onschuldig, maar de kans is groot dat na je veertigste die onschuldige slaaprimpels ’s ochtends niet meer verdwijnen na een verfrissende douche.

Op je zij slapen verhoogt de kans op rimpels op je kin en kaak. En met je gezicht plat op een kussen slapen (wie doet dit überhaupt, want hoe haal je in godsnaam adem?!) zorgt voor rimpels op je voorhoofd. Het speciale antirimpelkussen of een satijnen kussensloop zijn dan een goed alternatief voor als je echt niet op je rug kan slapen.

Ik slaap helaas het lekkerst op mijn buik, maar op de foto’s kun je dus echt goed zien wat dat met je gezicht doet. Vanaf nu slaap ik dus op mijn rug.

Slaap jij in een speciale houding om rimpels te voorkomen?

 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram