arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
goed-voornemen-2014-3

Goede voornemens voor 2014

Je kunt natuurlijk afvallen boven aan jouw voornemens voor 2014 zetten, maar in de strijd tegen rimpels is het eigenlijk niet de bedoeling dat deze als eerste op je prioriteitenlijstje staan. Daarom een overzicht van de 5 goede voornemens voor 2014 die wel goed tegen rimpels zijn:

Goed voornemen 1: Elke dag een zonnebrandcrème gebruiken

Het wordt steeds duidelijker hoe groot de invloed van de zon is bij het ontstaan van rimpels. Om huidveroudering te voorkomen kan een goede zonnebrandcrème dus niet ontbreken. En helaas niet alleen als de zon schijnt, maar ook als het hagelt, regent en zelfs als het bewolkt is. Kortom: elke dag. Stop een tube in je (Chanel)tas, leg er eentje op kantoor en misschien voor de zekerheid ook in de auto.

Als je je voorneemt om in 2014 elke dag een zonnebrandcrème te gebruiken, is de kans groot dat je met evenveel rimpels als nu aan 2015 begint.

goede-voornemens-2014

Goed voornemen 2: Elke avond gezicht reinigen

Er is nogal wat discussie over het aantal keer dat je je gezicht moet reinigen per dag (lees: het schijnt ’s ochtends beter te zijn om je huid niet te reinigen), maar het staat wel vast dat je je gezicht in ieder geval elke avond moet wassen. Dus ook als je ’s avonds thuiskomt van een feestje met net iets te veel alcoholische versnaperingen.

Goed voornemen 3: Minder stress

Het lijkt makkelijker gezegd dan gedaan: minder stress, maar het voorkomt daadwerkelijk rimpels. Trouwens alles qua huidveroudering, dus ook hamsterwangen en wallen. Stress is namelijk van grote invloed op je telomaren. Het zijn namelijk de telomaren die de achterliggende oorzaak zijn van je huidverslapping en rimpels. Dus ga op yoga, probeer elke avond voor het slapengaan ontspanningsoefeningen te doen en zoek vooral dingen die je leuk vindt. Maak in je drukke agenda tijd voor ‘anti-aging‘.

goede-voornemens-2014-2

Goed voornemen 4: Op tijd naar bed

Slapen is essentieel als het gaat om het bestrijden van rimpels. Niet op je buik, niet op je zij, maar op je rug en het liefst natuurlijk met een zijden kussensloop. Last but not least: minimaal 7,5 uur per nacht. En daar zit hem vaak het probleem. Want voor je het weet is het alweer na twaalven en is de kans klein dat je het benodigd aantal uren haalt. Misschien helpt de gedachte dat je met geen enkele antirimpelcrème donkere wallen weggesmeerd krijgt en dat slaap de enige remedie is. Welterusten.

Goed voornemen 5: Elke dag een gezichtsmassage

Japanse vrouwen besteden maar liefst 10 minuten per dag aan gezichtsmassages, maar in onze westerse agenda’s kan het bijna als wereldwonder gezien worden als het eens per week lukt. Toch kunnen gezichtsmassages echt niet ontbreken in de zoektocht naar de eeuwige jeugd. De druk op de huid en het stimuleren van de bloedsomloop bij een gezichtsmassage zouden stiekem wel eens voor een vermindering van jouw neus-lippenplooi kunnen zorgen.

Bijkomend voordeel: Een gezichtsmassage kan je ook als vorm van ontspanning zien en draagt dus op 2 manieren bij aan het verminderen van rimpels.

 

 

 

 

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram