arrowcirclemeta-commentsmeta-datemeta-heartmeta-tagnavigationplayquotesocial-facebooksocial-instagramsocial-pinterestsocial-twittersocial-youtubetilde
U maakt gebruik van een verouderde browser. Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om deze te updaten of een andere recente browser te downloaden.
antirimpeldieet-1

Antirimpeldieet

Antirimpeldieet

Tegelijkertijd van je vakantiekilo’s en je rimpels af? Het kan met het antirimpeldieet. Het antirimpeldieet zorgt namelijk niet alleen voor gewichtsverlies, maar belooft ook een natuurlijke facelift en een gezonde teint in 3 dagen. O ja, ook niet geheel onbelangrijk: eventuele donkere kringen onder je ogen verdwijnen met dit dieet.

Het antirimpeldieet duurt 3 dagen en is supersimpel, want tijdens dit dieet draait het volledig om het eten van zo veel mogelijk zalm. De bedoeling is namelijk dat je minimaal 2 maaltijden per dag met deze vette vis eet. Mocht de zalm je tijdens dit dieet de rimpels uit komen, dan kun je de vis vervangen door kip, kalkoen of tofu. Maar eigenlijk is zalm het geheim van dit dieet. Het zijn namelijk de vetzuren en anti-oxidanten in de vis die je huid uiteindelijk een jeugdige uitstraling zullen geven.

En dan gaat het eigenlijk niet om de zalm uit de supermarkt, maar het liefst eet je zo veel mogelijk verse, wilde Alaska-zalm. Deze zalm zit namelijk bomvol astaxanthine: het ingrediënt dat donkere wallen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.

antirimpeldieet-2

Boodschappenlijstje voor het antirimpeldieet:

  • – Biologische scharreleieren
  • – Bosbessen, frambozen of gemengde bessen (niet uit de diepvries)
  • – Cantaloupe
  • – Havermout
  • – Kiwi
  • – Zalm
  • – Kalkoen
  • – Donkergroene sla
  • – Olijfolie
  • – Citroenen
  • – Appels
  • – Peren
  • – Kwark
  • – Hazelnoten, walnoten of amandelen.
  • – Felgroene groenten: zoals groene asperges, broccoli, spinazie
  • – Water

Alle dagen van het antirimpeldieet hebben hetzelfde menu. Ontbijt, lunch en diner zijn allemaal voorzien van zalm, maar je kunt deze dus ook eventueel vervangen door tonijn voor de lunch. De tip is om eerst de zalm te eten en dan de rest. En belangrijk is dat je tijdens dit dieet veel water drinkt.

antirimpeldieet-3

Wat eet je tijdens het antirimpeldieet?

Ontbijt

  • * 0melet van 3 eieren en 150 gram gegrilde zalm. Het liefst geen gerookte zalm gebruiken tijdens dit dieet, vanwege de grote hoeveelheid zout.
  • * 1/2 schaaltje havermout. Gekookte havermout is een grote bron van vezels, en bevat de goede koolhydraten.
  • * 2 grote stukken meloen of een schaaltje verse bessen. De cantaloupe is de beste meloen tegen rimpels, aangezien deze super hydraterend is en de belangrijke antioxidanten bevat. Ook kun je kiezen voor bosbessen, bramen, frambozen of aardbeien.
  • * glas water

Geen vruchtensap, geen koffie of toast. Als je normaal gesproken ’s ochtends veel koffie drinkt, neem dan een kop thee om echte afkickverschijnselen te voorkomen. Het liefst natuurlijk groene thee, maar als je echt niet anders kan, is een kop zwarte thee ook toegestaan tijdens het antirimpeldieet.

Lunch

  • * 150 gram gegrilde zalm. Als je weinig tijd hebt om een zalm te braden, kun je zalm uit blik gebruiken en mengen met een beetje biologische (of zelfgemaakte mayonaise) en een beetje versgeperste citroen
  • * kommetje salade. Kies de donkergroene salades en niet de ijsbergsla. Dressing: extra vierge olijfolie en versgeperst citroensap.
  • * 1 kiwi, meloen of bessen (zelfde als ontbijt)
  • * groot glas water

Tussendoor:

  • * 1 appel
  • * plakje kalkoenfilet of 150 gram volle kwark
  • * kleine handvol hazelnoten, walnoten of amandelen

Diner

  • * 150 gram gegrilde zalm
  • * groene salade zoals bij de lunch
  • * ½ bord gestoomde groenten. Vooral asperges, broccoli, spinazie, enz. GEEN wortelgroenten: zoals aardappelen, wortelen, bieten, pastinaak, enz.
  • * schaaltje meloen en bessen
  • * groot glas water

Avondsnack:

  • * 1 peer of appel
  • * 2 plakjes gesneden kip of kalkoenfilet of 150 ml yoghurt
  • * klein handje hazelnoten, walnoten of amandelen

Antirimpeldieet

Het lijkt mij leuk om dit antirimpeldieet met zo veel mogelijk mensen tegelijkertijd te doen. Het liefst gaat heel Nederland aan het antirimpeldieet, maar ik zou het al geweldig vinden als jullie allemaal meedoen. En beste vriendinnen, moeders, dochters. Trommel de hele buurt op, deel dit artikel op Facebook en Twitter en zeg het voort.

Is het een idee om woensdag 4 september te starten? Maandag is zo passé als het gaat om het starten van een dieet. En als het doet wat het belooft, dan zijn we allemaal rimpelloos voor het weekend. Misschien leuk om vorderingen hier te plaatsen? En ervaringen te delen?

Ik snap dat het best prijzig is om zo veel (verse) zalm te eten, maar het gaat erom dat je vooral veel vis, vis en nog eens vis eet. Kan dus ook tonijn uit blik. Wie doet er mee?

Andere leuke artikelen

Furrow op Instagram